آتنا یک دهه شصتی

تاریخچه کلیسا

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹ ب.ظ

این بار به سراغ یکی از جاذبه های سنت پترزبورگ، شهر خواهر خوانده اصفهان خواهیم رفت. در یکی از زیباترین شهرهای جهان که روزگاری پایتخت روسیه بود (سنت پترزبورگ) کلیساها متنوع و البته دیدنی ساخته شده است که توریست ها و گردشگران متعددی را به خود جلب می کنند. اگر شما هم چمدان خود را برای پرواز روسیه بسته اید و می خواهید با تور روسیه و یا حتی به تنهایی وارد این کشور شوید، پیشنهاد می دهیم که حتما به دیدن کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ بروید. چرایی این گفته را اگر تا انتهای این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت بخوانید، در خواهید یافت.

 رزرو آنلاین تور روسیه رزرو آنلاین پرواز سنت پترزبورگ
رزرو آنلاین هتل سنت پترزبورگ
کلیسای سنت اسحاق

تاریخچه کلیسا

مطالب مرتبط:
معرفی بهترین رستوران‌های سنت پترزبورگ
با قلب شهر سنت پترزبورگ آشنا شوید: جزیره واسیلی!
نمایش تاریخ روسیه در میدان کاخ سنت پترزبورگ

در سال ۱۹۲۸ کاربری کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ به موزه تغییر یافت و اولین افتتاحیه آن با نمایش تاریخ ساختمان و معماری برگزار شد. در طول جنگ جهانی دوم، تمام آثار موزه های شهر را به درون این کلیسا منتقل نمودند. چرا که روس ها می دانستند آلمان ها از بنای این موزه به عنوان نقطه اصلی شهر برای ردیابی استفاده می کنند و در این بنا، ساکن می شوند. به همین دلیل این بنای تماشایی را بمباران نخواهند نمود. در سال ۱۹۳۱ این کلیسا میزبان بزرگترین آونگ ساعت جهان شد. آونگی که چرخش روزانه زمین را به دور محور خود نشان می داد.

کمی به قبل تر و زمان ساخت بنا بر می گردیم. ساخت کلیسای سنت اسحاق را در سال ۱۸۱۸ پایه ریزی نمودند. امپراتوری الکساندر اول، ساخت این بنا را شروع نمود و سرانجام توسط برادر جوانتر او، امپراتور نیکولاس اول در سال ۱۸۵۸ به پایان رسید. برای ساخت این بنا در میان معماران مسابقه ای برگزار شد و در نهایت معماری به نام آگوست دو مونتقراند (Auguste de Montferrand) توانست برنده شود. او به عنوان مدیر پروژه ساخت کلیسا منصوب گردید. انجام چنین پروژه ای برای معمار فرانسوی به حدی سخت بود که حدود ۶ هفته پس از اتمام ساخت کلیسا بر اثر بیماری مرد.

تاریخچه کلیسای سنت اسحاق

در هر صورت آنچه که این معمار فرانسوی در سنت پترزبورگ روسیه به جا گذاشته است، آنچنان با ابهت و دیدنی است که حتی بسیاری از شاعران و نویسندگان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. نام این کلیسا را در بسیاری از آثار ادبیات روسیه در طی ۱۶۰ سال پابرجا بودن آن، پیدا خواهید نمود. بسیاری از شاعران این بنای منحصر به فرد را می ستایند و از آن تعریف و تمجید می کنند. یکی از نوشته ها شاعران روسی را با نام فئودور تیوتچوف (Fyodor Tyutchev) در ادامه می آوریم:


  • آتنا حبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی